Lone Creek outing

Kära öbor och annat löst folk. Nu tror jag visserligen inte att någon öbo läser detta och speciellt löst folk är de nog inte men det är bara två termer som ligger mig varmt om hjärtat så det får bli så ändå. Här sitter jag en helt vanlig torsdag och har inget vettigare för mig än att blogga och försöka leta reda på vad det finns för intressanta kurser här i världen som jag kan läsa till hösten. Utmanande volontärresa vilken?

Lolol nej men denna veckan blev kort på förskolan pga igår var vi nämligen på utflykt med vår klass, the foundation of the college, the first years. Skämt jag kan förklara om du bjuder mig på ett glas apelsinjuice för kära vänner det är ganska orimligt hur mycket jag saknar apelsinjuice med 100% fruktsaft och fruktkött mmmmhhh dregel. Här får ni lite bilder från gårdagen och Lone Creek.


Vår fina klass naww <333 Synd att alla mlungos sprungit bort ur denna bild.


Åh vilket fint vattenfall tänkte vi och vad skönt det hade vart att doppa fötterna lite innan maten. Gick i en bit och sen började Klara och Jimmy skvätta vatten på varandra. Det är ju ganska rimlilgt att se hur det slutar, jag och Vanessa joinar och snart har vi alla ramlat i vattnet. Fullt påklädda oså väldigt praktiskt! 


Denna bild är ingen skönhet för ögat men desto större skönhet för minnet. Jimmy har klätt av sig till bara underkläder för att kunna torka sina kläder varpå det plötsligt kommer en grupp väldigt täckta muslimer till vattenfallet. Skammen var högst påtaglig och han stod där på stenen och hälsade liksom för att ursäkta sin oanständighet. Mkt kul var det för oss andra i alla fall.


Siswe och Lerato högst sammanbitna men det är väl svårt att vänta sig annat, att äta snacks är en konst. 


Min bestie James i full gång med grillandet. Vi fick så otroligt orimligt mycket mat???? Två stora köttbitar, en kycklingbit och en tjock korv. Lite pap och bönsås på det alltså det var mat nog åt fyra personer. Men alla dessa överdrivna portioner har tänjt ut min stackars lilla magsäck så det gick rätt bra att få ner ändå! För det var faaaaaantastiskt gott.

Jaha annars, hur står det till i allmänhet? Jo tack bra tack. Har kanske sagt det innan men börjar redan få lite ångest över att vi ganska snart ska lämna Phumelela och alla här… Nu är det nämligen bara två veckor kvar till semestern och när den är färdig är det bara en och en halv vecka kvar i detta land. Tiden bara springer iväg nu. Men jag är väldigt taggad på att komma hem och fortsätta livet också för det känns lite som att allt står på paus här, som att vi lever i ett annat universum typ. Ett varmt universum med fantastiska minibusstaxis, vackra vattenfall, spännande kulturer och sköna människor. Ett lite för varmt universum med alldeles för få tillfällen att bada men annat blir det på semestern! Tagga. Nu ska jag leta upp internet så detta går att publicera och sen fokusera hårt på att hitta utbildningar. Under tiden får ni skåda en fin titanicVanessa och en bro. Kan inte säga det nog många gånger men BROAR IMH. 

Allmänt | |
Upp