I ett hav av däck

Seriöst, det är komiskt hur många däck denna förskola har. Är lite sugen på att räkna dom. Används som saker att sitta på/staket, gungor, broar, stegar och diverse pynt/taklagning...? Oklart. 


Hela lekplatsen, har inte använts så mycket när vi varit där eftersom det antingen varit för varm och soligt för att vara ute eller att det regnat. Inga regnkläder här inte, några enstaka stövlar däremot och en massa paraplyer.

Är som sagt glad att jag är van vid utedass för detta är inte det trevligaste i livet, men väldigt smidigt med massa små toaletter till barnen och sen en med dörr till lärarna. Mot slutet har någon ställt in en kvast så nu går de tillochmed att stänga dörren med hjälp av den! En stor fördel skulle jag säga hehe. 


Disksamling. Barnen hade mycket ansvar själva, de gick iväg med disken till köket och gick varje dag med lappar om hur många barn som kommit så att mattanterna skulle veta hur mycket mat de skulle laga. Och alltså maten på förskolan i mitt hjärta. Extrem mängd pap men jag har på något underligt vänster lärt mig trycka i mig de orimliga portioner, och goda grytor med köttfärs, potatis, morötter osv eller cabbish. Kålröra med massa fett mmmhhh alltså det är gott på riktigt men låter väl sådär.

Lite elledningar det var längesen.

Och så en släng väggmålningar på det. 
 
Anyway, det som är mest poppis på lekplatsen är som ofta hemma, rutschkanan. För några dagar sen var vi ute och jag la jag ner halva min själ på att försöka få dom att ha ett bra kösystem och inte tränga sig. "BANENI, BANENI (kö), HAMBA LE (gå dit), YEEEEBO GOOD" och så high five till de barn som fattar så de andra blev lockade att göra detsamma för att också få en. Jag menar vem vill inte ha en gedigen H5??? Funkade faktiskt ganska bra. Sen fick jag lite solsting och flydde in under ett träd. 
 
Detta äro tidsinställt så för mig är det fortfarande fredag och jag ska fly in i Harry Potters värld. Hade med mig alla filmerna men har sett dom nu så har börjat läsa bökerna istället. Jag säger då de, tack för all tid till läsning. Och kommer nog stanna i den världen fram tills måndag för nu lämnar alla studenter, och på måndag får vi ju finbesök utöver det vanliga. Marie, Sofia och Hanna kommer från Mullsjö tjohooooooooooooooo hejdå.
Allmänt | |
Upp