Den orimliga pizzans helg

Goddag människor. Sitter i ett ovanligt tomt bibliotek (kan ha att göra med att alla är på lektioner men ändå) och har precis fyllt i min sextonde jobbansökan. Nu får det faktiskt vara nog, vill ingen av dom ha mig får jag väl klippa folks gräsmattor eller sno deras barn och begära pengar i utbyte. Det är väl lagligt oså?

Ursäkta för känsliga läsare. Dels för mina brutala skämt och även för bilderna nedan. Men sätt er nu ner så ska jag berätta om helgen. I fredags hade vi spelkväll i missionärshuset med Maka, Frans/France och T*klickljud*engo elr ngt helt annat har för dåligt minne för nya namn.... Hjältar var de iallafall eftersom de dödade en orm som höll till precis utanför vår dörr. HORJSEÅGJRSEÅNHÅ hatar verkligen ormar???!!?? Så tog en stor tegelsten och kastade i huvudet på den (när den redan var död) och det kändes bra. 

 
 
Lördagen spenderades mestadels hemma hos Maka, pratade med hennes söta mamma som egentligen är lärare här på skolan men nu är sjukskriven. Hon var väldigt intresserad av Sverige och hade bland annat läst på om att vi använder kort väldigt mycket mer än kontanter. Har med tiden insett att det ofta är sådana små saker som skiljer sig, snarare än stora kulturkrockar. Efter ett tag anslöt sig Sine och då började vår jakt efter pizza.
 
Det kan väl inte vara så svårt kan man tänka sig men jo, vi spenderade nog nästan fem timmar med att få dedär pizzorna på bordet. Efter att ha spenderat orimlig tid på att få fram ett nummer (elavbrott gjorde internet lite oåtkomligt) ringde vi till pizzerian 31 gånger utan svar, sen lyckades vi övertala skolvanschauffören att istället köra oss dit. När vi kom fram fungerade inte deras ugn så det var stängt, varpå vi åkte vidare till nästa stad som ligger ganska långt bort. Där fick vi tillslut köpa våra älskade pizzor och dom smakade LJUVLIGT vill jag lova. Mätta och belåtna försökte vi titta på Inception men utan större lycka då vi somnade på madrasserna. Mys med sleepover i huset typ tjugo meter från vårt hus haha men eftersom vi inte ska gå ut efter tio blev det så. 
 
Väldigt mkt text i detta inlägg känner jag men så kan de bli. Igår skulle vi egentligen flyttat hem till mama Winnie men på grund av att hon som ville köra oss inte kunde blev det flyttat till idag. Då prövade vi våra vingar och tog en minibusstaxi till White River. Jag köpte tre klänningar och mår lite dåligt över denna konsumtion....... Men tog verkligen med mig för lite kläder så ändå trevligt. Iallafall, om två timmar ska vi få komma till vårt nya hem!!! Så taggad verkligen. Kommer visserligen vara på Phumelela några dagar i veckan och vissa helger men ska ändå bli fett spännande att bo i värdfamilj. Nu är jag hungrig och klockan slår snart ett vilket betyder TIME FOR SOME PAP PEOPLE hejdå. 
Allmänt | |
Upp