Mpumalanga levererar

HEJ. Låt oss fortsätta. På onsdagen vaknade vi på vårt cirkulära hotell (alla hus var runda)(alla bungalows i alla fall….).

Sen åkte vi först till ett ställe med en gunga (som bungyjump fast inte uppochned) och zipliner. Mesar som vi är vågade ingen sig på gungan men vi hade tre tappra kandidater som åkte linbana. 


Efter detta äventyr åkte vi runt och tittade på saker, bland annat ett extremt dimmigt God’s Window. Vi som vart där innan tyckte det var lite komiskt men lite värre för dom som inte fick se utsikten alls. Allt var verkligen vitt. Vattenfallet vi besökte därefter var finare och där fanns en gedigen marknad.

Och så lite hemmagjord pap på det på kvällen. Kanske skrev förut att ja inte fått de på två veckor så det var ju lögn men snälla vad kan man vänta sig av ett icke-fiskbaserat huvud. På torsdagen åkte vi till Mac Mac pools, badade, grillade och levde livet. Hittade en antagligen jättegiftig gräshoppa av ngt slag om nu ens gräshoppor kan vara giftiga. Den var iallafall gigantisk och lyste av starka röda och gröna färger. Dagen därpå skulle jag flyga själv för första gången i mitt liv för att träffa min familj i Durban. Var ganska livrädd ett tag pga hatar turbulens men det gick finfint och möttes av väldigt vackra toner när jag tillslut landade i Durban. Mitt i vänthallen stod en flygel och där satt ingen mindre än min moster och spelade vackert. Sen såg jag resten av familjen och det var ett vackert moment. Kärt återseende och mamma grät så allt var som det brukar.

Eftermiddagen spenderades med att snabbt slänga sig i havet för alltså HAVET ÄR BÄST. Oooooooooch så tar vi resten senare PUSSPUSS.

Allmänt | |
Upp